fredag 18. juni 2010

Bikini, trening og sånn...


Som de fleste andre, så ser jeg fram til sommer, sol og bad - det er bare én liten ting som skaper litt skyer for den indre sola; BIKINI *grøss*

Bikini er et plagg som jeg ikke akkurat er godvenner med...så egentlig burde jeg kanskje være glad for at temperaturen her nord ikke akkurat frister til avkledning *fnis*

Jeg har hatt et langt prosjekt for meg selv; sørge for at utsiden speilet innsiden.
...i dette tilfellet betyr det at har jeg det så bra i livet mitt, som jeg aldri har hatt det før - og syns det var på tide at det også vises utenpå :o)


...er det ikke sånn for de fleste av oss damer... ;o)
Mannfolka har det egentlig enklere, ha, ha, ha



I vel 2 år har jeg jobbet med å endre livet mitt på mange måter. Jeg har foretatt ei indre "opprensking" - tatt en grundig kikk på meg selv, hvem er jeg og hva er viktig for meg... Jeg har kvittet meg med energityver i hverdagen - hvilket har sørget for en "innskrumping" av bl.a vennekrets (en bivirkning som faktisk ikke er så ille som jeg hadde trodd på forhånd). Jeg har jobbet med å bevisstgjøre meg selv på hvordan jeg opptrer i forhold til andre, barna mine, min kjære osv. (alldeles ikke enkelt, må jeg si). Har underveis møtt meg selv både i døra og i skyttergrav, he, he!

En av de andre endringene, har vært å legge om livsstilen min. Uønskede kilo har kommet på jevnt og trutt - og jeg trivdes virkelig ikke med meg selv :o( Så da er det bare å bite i det sure eplet; endre kosthold og få inn trening!! Enkelt, ikke sant ;o) ...og det har faktisk vært forbausende enkelt - motivasjonen har vært på topp og jeg har vært flink *klappe-seg-selv-på-skuldra* (jepp, sjølvskryt - det har jeg også øvd på *fnis*). Jobber fortsatt med å finne en treningsrutine som fungerer i en hektisk hverdag - og har i det siste tatt en liten runde styrketrening om morgenen før jobb....og apropost treningsstudio - en liten tegneseriestripe fra Rex Rudi :o)


:o)

Men den aller beste "oppskrifta" på både mental og fysisk trening, er for meg å være ute i naturen :o) Snører på meg joggskoa, tar med Bayazen - finner fram stavene og traver av gårde. Hater å jogge, men pleier å utfordre meg selv til å jogge litt - bare for å kjenne etter om formen har blitt bedre. Ute i naturen kan jeg legge fra meg negative tanker og energier - finner ro der!

Her er jeg og treningskompisen ute på tur i vinter - nei, det er heldigvis ikke snø nå....sjøl om det ikke er mange dagene siden nysnøen lå ganske langt ned på fjellet her..



Oi - dette ble kanskje et litt underlig hoppe-hit-og-dit-innlegg - meeeen, det er fredag, sommer, ølfestival, straks helg - og starten på Festspillene i Nord-Norge *johoo* Hottentottene mine har første feriedag fra skolen i dag - og de er satt i arbeid av mamma'n. Så jeg gleder meg til å komme hjem til nyvaska hus *flinke hottentottene* ♥

Ha ei strålende helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hæææærlig!!!! Du har vært så utrolig flink og klart å ta tak i både det ene og det andre! Ikke alltid lett å gjøre slike endringer, det er tross alt ikke for noen uker man snakker om men for resten av livet... Stå på og ha en flott sommer - I BIKINI!! *stor klem*

Lambi sa...

Så flott innlegg med en moral vi alle burde følge opp! Ryggee opp i livet og gjøre så vi har det godt på innsiden speiles helt klart på utsiden av oss! - Digget bilde illustrasjonene dine! :) Kos deg masse i sommer også får vi håpe det blir bikini vær i nord også! :) Jeg skal antakelig nordover til høsten, så jeg håper det blir litt bra bær da også jeg, hihi! ;) Kanskje kanskje jeg skal til min kusine å får med meg henne på det nordlandstreffet du skrev om for litt siden, huju! :) God sommer!