torsdag 5. januar 2012

Kaoskontroll - og hamster med separasjonsangst ;o)

Jeg er definitivt ikke ryddig!! Ikke syns jeg det er moro å rydde heller - sortering derimot, er kjempemorsomt! ...men noen ganger er problemet at jo mer jeg sorterer, jo mer rot blir det - i det usorterte... Det gjør jo ikke saken bedre at jeg, når jeg rydder, finner så mye spennende som jeg hadde glemt at jeg hadde - mine ryddeprosjekter går ikke akkurat så fort, he, he! MEN jeg er skikkelig god når jeg MÅ!

Nå skal jeg selge huset vi har bodd i de siste 16 årene - det blir spennende å etablere seg på nytt, på en ny plass, og skulle skape et helt annet hjem. Kjenner litt på følelsen, med skrekkblandet fryd! ....men siden vi skal flytte, så må jeg jo gå gjennom alle ting og tang som har samlet seg opp disse årene. Takk og lov at ikke flyttingen skal foregå før til sommeren!!

Det største problemet mitt er at inni meg bor det en liten hamster! Den elsker å samle på ting - og ser ofte nytten og potensialet i mye rart ;o) Så dermed er det mye som har funnet veien til hottentotthuset i disse årene. "Det er bare å sortere og kaste - og det du ikke visste at du hadde kommer du heller ikke til å savne!" Joda, det er forsåvidt rett det, altså...men hamsteren min har alvorlig separasjonsangst!!!! ...og det er litt dumt når man skal kaste med hard hånd...
Igjen; jeg er glad for at ikke vi skal flytte før til sommeren!! Nå sorterer jeg i 3 kategorier;
1. beholde
2. kaste
3. kanskje-ikke-kaste-likevel-må-tenke-litt-på-det
...så da rekker jeg å gå gjennom både 1 og 3 opptil flere ganger - og hamsteren får forsont seg med at vi sikkert ikke får bruk for det! I tillegg er det lettere å kvitte seg med ting når man føler at man gjør en god gjerning - så da har jeg gitt bort endel tøy/stoffer, hobbystæsj, leker og bøker til barnehagen og skolen. Det var plutselig myyyye enklere for hamsteren å godta at tingene ikke skulle bli med til vårt neste hjem! *puh*



...men søt - det er den! *fnis*

1 kommentar:

mettepip sa...

Hi,hi - det er akkurat som du skriver om meg jo;) Moro å sortere og organisere - ikke fullt så moro å opprettholde orden. Har noen esker stående med "gi-bort", selge, kanskje beholde osv. jeg også, men veldig vanskelig å komme videre. Kanskje flytting er tingen?
Sende bud på Hummelvoll;)?

Men må jo legge til at plutselig får jeg bruk for ting som burde vært kastet for lenge siden - så noen ganger er det kjekt å ha et lite hamster i seg også;)

Lykke til videre med rydding og sortering!
KLEM