onsdag 11. januar 2012

...å starte med blanke ark....

...det kan gjerne være litt skummelt, det...

Har brukt mye tid til å tenke det siste året - og det bærer nok bloggingen min preg av ;-)
Det skjedde så mye på slutten av 2010, som jeg måtte fordøye langt ut i 2011 - og jeg har bestemt meg for at 2012 skal være året jeg starter med blanke ark!

Du har sikkert opplevd at det finnes mange veier mot det samme målet;
det finnes den lette veien og den vanskelige veien...den raske veien og den kronglete veien som snirkler seg hit og dit før den er fremme. Valget er opp til hver enkelt. Du har din fulle rett til å velge din egen vei! Mange ganger velger vi den vanskeligste veien - selv om man til slutt innser hvor mye tid man har kastet bort på den kronglete veien når man ganske enkelt kunne gått rett frem ;-) Mange ganger velger vi å høre på "alle de andre" - og selv om rådene er godt ment, så er det viktig at vi lytter til vårt eget indre. Det er viktig at du ransaker ditt eget hjerte og kjenner på magefølelsen - gang på gang har det vist seg for meg, at det har vært det rette.

I sommer bestemte jeg meg for å bryte opp fra bygda vi bor i - selge huset og flytte til mer "urbane" strøk. Bestemte meg for å gjøre det når mellomste hottentotten er ferdig med ungdomsskolen. I høst har jeg tatt takst på huset mitt, og har faktisk hatt noen potensielle huskjøpere på besøk. Hele tiden har jeg tenkt at "det er så lenge til" - men nå er plutselig halve skoleåret gått, og det er faktisk ikke så lenge til skoleslutt og sommerferie...iallefall ikke når man har bodd på et sted i 16 år, vært bortskjemt med plass og etterhvert skal tømme alle boder, skuffer og skap. Nå nærmer det seg "offentlig" hussalg - det å legge huset ut for salg helt på ordentlig....det er litt skummelt!

Har gått mange runder med meg selv - lurt på om jeg kom til å angre meg...tenkt på alt det som er bra med plassen vi bor på, huset og eiendommen jeg har - og ikke minst området rundt her...

..for tenk å ha ei sånn utsikt fra stuevinduene dine - et maleri som skifter med årstidene...

Men jeg er kommet til enighet med meg selv (heldigvis) - og er fast bestemt på å gi meg selv og hottentottene mulighet til å starte med blanke ark et annet sted. Det blir spennende å ikke bare skulle begynne på et nytt kapittel, men på mange måter faktisk starte på ei ny bok! Utfordrende kommer det nok også til å bli - men utfordringer er til for å bryne seg på. 

Jeg kommer aldri på noe tidspunkt til å tillate at et tilsynelatende nederlag får meg til å miste motet. Skulle jeg falle, så skal jeg ganske enkelt reise meg opp igjen og forsøke en gang til! Jeg skal ikke nøye meg med å bli liggende der i selvmedlidenhet og si at jeg ikke klarer mer, og at dette er for vanskelig. I mitt indre har jeg en fullkommen visshet om at når jeg først har begynt å gå veien jeg har valgt, så vil jeg nå målet til slutt - uansett hvilke hindringer jeg støter på! 

...og om jeg sitter i mitt nye hjem en gang i framtiden og savner utsikten fra stuevinduet mitt - så har jeg jo mange bilder, både fotografier og indre bilder jeg kan finne fram 


Man må ta sjanser her i livet - og dessuten; den som har føttene godt plantet på jorden, kommer ikke noen veier ;-) ...så det så!

♥ Drømmer skal gripes med begge hender 

Ingen kommentarer: