mandag 1. desember 2008

Adventshelg

Helga har vært full av aktiviteter: 2 julebord og adventskonsert *puh*
Har jeg blitt ferdig med gardinene til kjøkkenet? Neida - de ligger der så fine og venter på nye hemper *rødme*
...så for å hoppe elegant videre - slenger jeg inn et bilde av meg og min kjære fra et av julebordene i helga ;o)


Søndag hadde vi den tradisjonelle adventskonserten her i bygda.
Skolekoret, som Kamilla synger i og Ine dirigerer, sang ute ved julegrana. Tradisjon tro var det "Nå tennes tusen julelys" som ble sunget - og det er ekstra fint når det er barnestemmer som høres, syns jeg!
Som vanlig var det en hustrig opplevelse for kropp - men hjertevarm for sjela :o)

Vel inne i gymsalen på skolen - som forøvrig var helt fullsatt - sang koret litt mer, før de ble avløst av skolekorpset som spilte feiende flott.

Dirigenten i korpset har laget en utrolig flott tradisjon på denne konserten; den avsluttes med at korpset spiller og publikum synger "Deilig er jorden". Så da vi tuslet oss hjemover fra skolen, var det med gåsehud på armene, varme i hjertet og skikkelig julestemning <3


Ingen kommentarer: